PHP-Fusion Powered Website




Nawigacja
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 1
· Najnowszy użytkownik: engi
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Tworzenie zmiennych w programie Scratch



Tworzenie zmiennych w programie Scratch

W programowaniu zmienna to wyrażenie (nazwa), któremu przypisuje się jakąś wartość.

Zmienne można wykorzystać na przykład do wyświetlania poziomu gry, liczb prób wykonania jakiegoś zadania czy liczby punktów.

W naszym projekcie wykorzystamy trzy zmienne.

Wartość dwóch z nich gracz ( użytkownik ) będzie musiał pomnożyć – nazwiemy je „Liczba 1” i „Liczba 2”. Trzecia zmienna „Liczba punktów” zostanie użyta do zliczania punktów prawidłowych odpowiedzi.

Aby dodać zmienną w programie „Scratch”, przejdź do kategorii „Dane”.



Następnie kliknij na przycisk „Utwórz zmienną”.



W wyświetlonym oknie wpisz nazwę zmiennej „Liczba 1”.







Po raz drugi naciśnij przycisk „Utwórz zmienną”.



Tym razem w wyświetlonym oknie wpisz nazwę zmiennej „Liczba 2”.





Po raz trzeci naciśnij przycisk „Utwórz zmienną”.



W pole nazwy wpisz „Liczba punktów”.





Na scenie pojawi się pola „Liczba 1”, „Liczba 2” „Liczba punktów”z wartością „0
a w kategorii „Dane” pojawią się cztery bloki.





Ułóż pola na scenie w wybranym przez siebie miejscu ( przykładowy wygląd naszego programu na tym etapie ).



Pola widoczne na scenie można wybierać przez zaznaczenie w kategorii „Dane” kwadracika przed nazwą wybranego pola.



Możemy zmienić nazwy wcześniej wykonanych zmiennych klikająć w kategorii „Dane” prawym przyciskiem i wybranie w menu „zmień nazwę zmiennej”.



W Wyświetlonym oknie dokonać zmian w nazwie.



Zbędne lub źle wykonane zmienne możemy też usunąć z naszego projektu klikająć w kategorii „Dane” prawym przyciskiem i wybranie w menu „usuń zmienną”.



Zapisz wykonana przez siebie pracę.

Aktualne zadanie zostało zakończone a wygląd „Sceny” jest następujący.