PHP-Fusion Powered Website




Nawigacja
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 1
· Najnowszy użytkownik: engi
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Zbudowanie skryptu określającego ruch postaci



Zbudowanie skryptu określającego ruch postaci

Na samym początku należy na scenie dodać tło i umieścić wybranego przez nas „Duszka



Czas sprawić, aby duszek na scenie zaczął się poruszać.

Kliknij w jego miniaturę i przejdź do zakładki „Skrypty ”.



W kategorii „Ruch” odszukaj blok „przesuń o 10 kroków” i przeciągnij go na pole do budowy skryptów.





Liczba na bloku oznacza liczbę kroków – można ją zmienić po kliknięciu w białe pole na bloku.

Ruch duszka powinien się rozpocząć po wciśnięciu przycisku „ Zielonej flagi”, znajdującej się nad sceną, dlatego przejdź do kategorii „Zdarzenia” i chwyć blok
z rysunkiem zielonej flagi.



Umieść go nad wcześniej wstawionym blokiem tak, aby oba elementy się połączyły.





Sprawdź działanie skryptu klikając na „ Zieloną flagę” ( klikamy kilkakrotnie)





Po sprawdzeniu programu za pomocą myszy umieść duszka poprzez przesunięcie
( klikamy na duszka i trzymamy lewy przycisk ) w miejscu gdzie rozpoczął swój ruch.

Przejdź do kategorii „Kontrola” znajdź blok ze słowem „Zawsze”.





Dołącz go do bloku z zieloną flagą w taki sposób, aby wewnątrz bloku z napisem „zawsze” znalazł się blok „przesuń o 10 kroków”.





Uruchom program klikając zieloną flagę .

Jak widzisz, teraz Duszek przesuwa się w jedną stronę, jednak w końcu chowa się za krawędzią sceny.

Po sprawdzeniu programu za pomocą myszy umieść duszka poprzez przesunięcie
( klikamy na duszka i trzymamy lewy przycisk ) w miejscu gdzie rozpoczął swój ruch.

Zatrzymaj działanie programu czerwonym przyciskiem i przejdź do kategorii „Ruch”.

Znajdziesz tu blok „ jeżeli na brzegu, odbij się





Ponieważ „ Duszek” powinien się odbić od krawędzi sceny po każdym dotarciu do niej, blok ten musi zostać umieszczony wewnątrz bloku z napisem „Zawsze





Uruchom program klikając na „zieloną flagę” duszek powinien poruszać się
w poziomie i odbijać od krawędzi sceny.

Warto aby „Duszek” poruszał się po całym ekranie, a nie tylko wzdłuż jednej linii.

Aby tak się stało, wystarczy bezpośrednio pod blokiem z „zieloną flagą” wstawić blok, który spowoduje obrócenie duszka.

W kategorii „Ruch” znajdź bloki „obróć o 15 stopni” o tym, w którą obróci się postać informuje kierunek strzałki na bloku.





Wybierz blok określający obrót w prawo i umieść go we właściwym miejscu skryptu
( na początku programu ). Wpisz w nim 45.





Aby po odbiciu kto nie poruszał się z głową na dół zmienimy ustawienie w „Duszku” .

Klikamy na „Duszka” pod scena i w lewym górnym rogu na przycisk „i” w dziale
„styl obrót” wybieramy poziomą linie z dwóch stron zakończoną strzałkami.



Uruchamiamy program „Duszek” powinien poruszać się po całym ekranie odbijając się od krawędzi sceny.