Na samym początku należy na scenie dodać tło i umieścić wybranego przez nas „Duszka”
Czas sprawić, aby duszek na scenie zaczął się poruszać.
Kliknij w jego miniaturę i przejdź do zakładki „Skrypty ”.
W kategorii „Ruch” odszukaj blok „przesuń o 10 kroków” i przeciągnij go na pole do budowy skryptów.
Liczba na bloku oznacza liczbę kroków – można ją zmienić po kliknięciu w białe pole na bloku.
Ruch duszka powinien się rozpocząć po wciśnięciu przycisku „ Zielonej flagi”, znajdującej się nad sceną, dlatego przejdź do kategorii „Zdarzenia” i chwyć blok z rysunkiem zielonej flagi.
Umieść go nad wcześniej wstawionym blokiem tak, aby oba elementy się połączyły.
Sprawdź działanie skryptu klikając na „ Zieloną flagę” ( klikamy kilkakrotnie)
Po sprawdzeniu programu za pomocą myszy umieść duszka poprzez przesunięcie ( klikamy na duszka i trzymamy lewy przycisk ) w miejscu gdzie rozpoczął swój ruch.
Przejdź do kategorii „Kontrola” znajdź blok ze słowem „Zawsze”.
Dołącz go do bloku z zieloną flagą w taki sposób, aby wewnątrz bloku z napisem „zawsze” znalazł się blok „przesuń o 10 kroków”.
Uruchom program klikając zieloną flagę .
Jak widzisz, teraz Duszek przesuwa się w jedną stronę, jednak w końcu chowa się za krawędzią sceny.
Po sprawdzeniu programu za pomocą myszy umieść duszka poprzez przesunięcie ( klikamy na duszka i trzymamy lewy przycisk ) w miejscu gdzie rozpoczął swój ruch.
Zatrzymaj działanie programu czerwonym przyciskiem i przejdź do kategorii „Ruch”.
Znajdziesz tu blok „ jeżeli na brzegu, odbij się”
Ponieważ „ Duszek” powinien się odbić od krawędzi sceny po każdym dotarciu do niej, blok ten musi zostać umieszczony wewnątrz bloku z napisem „Zawsze”
Uruchom program klikając na „zieloną flagę” duszek powinien poruszać się w poziomie i odbijać od krawędzi sceny.
Warto aby „Duszek” poruszał się po całym ekranie, a nie tylko wzdłuż jednej linii.
Aby tak się stało, wystarczy bezpośrednio pod blokiem z „zieloną flagą” wstawić blok, który spowoduje obrócenie duszka.
W kategorii „Ruch” znajdź bloki „obróć o 15 stopni” o tym, w którą obróci się postać informuje kierunek strzałki na bloku.
Wybierz blok określający obrót w prawo i umieść go we właściwym miejscu skryptu ( na początku programu ). Wpisz w nim 45.
Aby po odbiciu kto nie poruszał się z głową na dół zmienimy ustawienie w „Duszku” .
Klikamy na „Duszka” pod scena i w lewym górnym rogu na przycisk „i” w dziale „styl obrót” wybieramy poziomą linie z dwóch stron zakończoną strzałkami.
Uruchamiamy program „Duszek” powinien poruszać się po całym ekranie odbijając się od krawędzi sceny.