Po uruchomieniu programu poprzez zalogowanie się na swoim koncie i kliknięcie przycisku „Stwórz”
zobaczymy okno, w którym można wyodrębnić kilka części.
1. Scena – w tym miejscu wykonuje się zaprogramowany przez ciebie układ zdarzeń
2. Bloczki – w tym miejscu dostępne są elementy, z których budujesz program przeciągając je do okna 3.
3. Skrypty – w tym miejscu układasz z bloczków program, łącząc pasujące do siebie elementy; prawym klawiszem i poleceniem usuń usuwasz zbędne elementy
4. Duszki – w tym miejscu wyświetlają się wszystkie duszki jakich używasz w programie, domyślnie jest to kot, ale możesz wybrać nowego duszka z biblioteki lub z pliku. Duszki to postacie, przedmioty, które będą się poruszać lub wykonywać inne zaprogramowane przez ciebie polecenia
5. Tła – w tym miejscu wyświetlają się tła jakich używasz w programie, domyślnie tło jest białe, ale możesz wybrać tło z biblioteki lub z pliku.
Inne ważne informacje i guziki:
A. Współrzędne miejsca, w którym aktualnie znajduje się myszka – mogą przydać się przy programowaniu ruchu – scena ma od -240 do 240 jednostek na osi x oraz od -180 do 180 jednostek na osi y
B. Współrzędne miejsca, w którym aktualnie znajduje się duszek (jego centralna część) – początkowo w punkcie (0,0)
C. Powiększanie i pomniejszanie widoku skryptów – w miarę powiększania się programu staje się coraz mniej widoczny w oknie 3.