PHP-Fusion Powered Website




Nawigacja
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 1
· Najnowszy użytkownik: engi
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Klucz do pracowni komputerowej






Zasady gry są proste – wybierz pionek, a następnie rzucaj kostką i ruszaj się o tyle pól, ile oczek wskaże kostka.

Gdy pierwszy raz staniesz na którymś polu oznaczonym kolorem błękitnym, wykonaj zadanie 1., a później przyklej w okrągłym, błękitnym polu obok okrągłą, błękitną naklejkę z literą R.

Gdy staniesz na którymkolwiek polu zielonym, Wykonaj zadanie 2., a później przyklej naklejkę w okrągłym, zielonym polu obok okrągłą, zieloną naklejkę z literą E.




Postępuj tak do końca gry.

Gdy dotrzesz do METY, poznasz hasło, które powstanie ze wszystkich liter na naklejkach. Odczytaj je. To będzie twój klucz do bezpiecznej pracowni komputerowej.


Rozpoczynamy grę.

1. Wchodzisz do pracowni komputerowej.





Jak należy do niej wchodzić i dlaczego właśnie tak?

Zademonstruj właściwe zachowanie.


2. Jesteś w pracowni komputerowej,





Nauczyciel wyznaczył ci miejsce przy komputerze.

Powiedz, dlaczego, twoim zdaniem, ważne jest to, żeby siedzieć przy wyznaczonym stanowisku.


3. Siadasz na krześle przy komputerze.





Zademonstruj, jak należy prawidłowo siedzieć.


4. Gdy siedzisz zbyt blisko monitora, mogą cię boleć oczy i głowa.





Usiądź przy komputerze i wyciągnij w kierunku monitora wyprostowaną rękę.

Prawidłowa odległość od ekranu komputera jest wtedy, gdy siedzisz co najmniej na wyciągnięcie ręki.

Usiądź tak.


5. Zacznijcie teraz głośno rozmawiać i śmiać się.





Czy słyszysz, co mówi nauczyciel?

Teraz posłuchaj jeszcze raz tej samej informacji,

Tylko bądźcie cicho. Jaka jest różnica?

Pamiętaj, że pracownia komputerowa to miejsce pracy w ciszy!


6. Pracownia komputerowa to miejsce, w którym niemal wszystkie urządzenia są podłączone do prądu.




Należy tu zachować szczególną ostrożność.

Nie wolno samodzielnie włączać i wyłączać urządzeń, a komputer można uruchomić tylko za zgodą nauczyciela.

Wyjaśnij, jak trzeba postępować, żeby zapewnić sobie i innym bezpieczeństwo.


7. Co by było, gdyby w pracowni komputerowej każdy uczeń robił to, co chce?





Na przykład jeden grał we wciągającą grę, inny rysował lub pisał.

Zastanów się i powiedz, czego moglibyście się wtedy nauczyć.


8. Czy w klasie wszystkie stanowiska pracy są teraz uporządkowane?





Czy krzesła stoją na swoich miejscach, a plecaki nie leżą na środku Sali?

Uporządkuj jak najszybciej swoje stanowisko pracy.

Ustaw krzesło na właściwym miejscu, obok połóż plecak.


9. Powiedź czy w pracowni komputerowe można jeść śniadanie albo pić napoje ?





Wytłumacz czego nie wolno robić w pracowni komputerowe.






REGULAMIN

Stwórz swój własny regulamin pracowni komputerowe – wybierz z wyklejanki prostokątne, kolorowe naklejki z zasadami i wklej je w wyznaczone miejsce.





Pamiętaj o tych zasadach i przestrzegaj ich!


Jeżeli udało ci się poprawnie wykonać zadania zawarte w tej grze i stworzyć regulamin pracowni komputerowe, otrzymujesz pierwszą naklejkę, która stanowi element tajnego hasła.




Przyklej ją na planszy, na ostatniej stronie – w miejscu oznaczonym żółtym napisem START.