PHP-Fusion Powered Website




Nawigacja
Aktualnie online
· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 1
· Najnowszy użytkownik: engi
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Tworzymy skrypt pozwalający duszkowi małpce podskakiwanie i zbieranie bananów.



Tworzymy skrypt pozwalający „duszkowi małpce” podskakiwanie
i zbieranie bananów.




Żeby zerwać kiść bananów z rośliny, małpka musi podskoczyć na odpowiednią wysokość, a następnie wrócić na swoje miejsce.

Ruchy małpki w górę będą uruchomione ze skryptu po naciśnięciu kursora strzałka
w górę z klawiatury.



W pierwszej kolejności wejdziemy do skryptów i kategorii „Zdarzenia” odszukamy blok „kiedy klawisz spacja naciśnięty” i przeniesiemy go na pole do budowy skryptów.



Następnie dokonamy zmiany przycisku spacja na „strzałka w górę”.



Kolejnym krokiem będzie dodanie z kategorii „Ruch” bloku „ustaw kierunek na 90”.



Zmieniamy „ustaw kierunek na 90” na „ustaw kierunek na 0”.



Z tej samej kategorii dodamy dwa bloki „przesuń o 10 kroków”.



Pierwszy zmienimy na „przesuń o 50 kroków”.



Drugi natomiast zmienimy na „przesuń o -50 kroków”. ( Ruch wstecz określamy wstawiając „-” przed wartość liczbową np. „-50” ).





Aby ruch małpki był widoczny dodamy dodatkowo pomiędzy „przesuń o 50 kroków
a „przesuń o -50 kroków” z kategorii „Kontrola” blok „czekaj 1s”.





Ostatnim elementem naszego małego skryptu będzie z kategorii „Kontrola” blok „zatrzymaj wszystko”, w którym dokonamy zmiany na „zatrzymaj ten skrypt”.





Na tym etapie nasza małpka przy pomocy „kursora strzałka w górę” powinna umieć skakać.

Zapisz wykonany etap pracy.



Kolejnym etapem pracy będzie nauczenie „duszka małpki” zbierania kiści bananów.



Teraz zbudujemy skrypt dla „duszka kiść bananów” pozwalający aby został on zebrany przez „duszka małpkę”.

Aby po uruchomieniu „duszki bananów” pojawiły się na roślinach wykonamy następujący skrypt.

Klikamy na ikonie „duszka banany” wchodzimy w zakładkę skrypt wybieramy kategorie „Zdarzenia” i wybieramy blok „kiedy kliknięto zieloną flagę” i przeniesiemy go na pole do budowy skryptów.





Kolejnym krokiem będzie dodanie z kategorii „Kontrola” bloku „zawszę”.





Do bloku „zawszę” dodamy „jeżeli to”.





W bloku „jeżeli to” umieszczamy z kategorii „Czujniki” blok „dotyka wskaźnik myszy”, który zamieniamy na „dotyka Monkey 2” ( nazwa duszka małpki ).







Następnie do bloku „jeżeli to” w drugiej jego części dodamy z kategorii „Wygląd” blok „ukryj”.





Obecny budowa skryptu „duszka banany” pozwala znikać kiści bananów w momencie dotknięcia w trakcie podskoku „duszka małpy”.

Działa to niestety tylko raz po uruchomieniu naszego programu dlatego musimy do naszego „skryptu banany” dodać z kategorii „Wygląd” blok „pokaż” i umieścić go bezpośrednio pod blokiem „kiedy kliknięto zieloną flagę” .





Na koniec wykonamy dwa „duplikaty” duszka banany i umieścimy je na roślinach.

Klikamy prawym przyciskiem myszy na miniaturze „duszka banany” i wybieramy „duplikuj”.







Na tym nasz projekt Małpy poruszającej na scenie i zbierającej banany kończy się.