Co powinno zawierać zgłoszenie, gdy wzywamy pogotowie.
1. Dokładny adres z nazwą miejscowości.
Dlaczego ten punkt jest na pierwszym miejscu i jest aż tak ważny?
Często jest tak że ludzie dzwonią na pogotowie i mówią wszystko oprócz adresu gdzie ma pojechać zespół karetki i się rozłączają. Jeśli numer dzwoniącego się wyświetla to dyspozytor dzwoni i dowie się o dokładny adres, ale to wydłuża reakcje i czas dojazdu karetki. A często o życiu czy śmierci decydują minuty.
2. Co się stało.
W krótki i rzeczowy sposób powiedz co się stało
np. wypadek samochodowy, upadek z wysokości itp.
3. Ilość osób poszkodowanych.
Od tej informacji zależny ile przyjedzie zespołów ratowniczych. Przyjmuje się ze jeden zespól pogotowia ratunkowego zajmuje się jednym pacjentem. Przy zdarzeniach z kilkorgiem poszkodowanych wysyłanych kilka karetek naraz i wszyscy otrzymują od razu pomoc.
4. Stan poszkodowanego.
Informacja o stanie poszkodowanego może się okazać bardzo istotna. Dyspozytor wie jak wyposażona karetkę ma wysłać. Np. przy zatrzymaniu krążenia wysyła się
tzw S (karetkę specjalistyczną) do wypadków komunikacyjnych wysyła się karetkę podstawową "P". Taka informacja przydaje się również przy decyzji jaki zespól ma przyjechać czy sami ratownicy
czy zespół z lekarzem.
5. Nazwisko i telefon.
Koniecznie podaj swoje nazwisko i nr telefonu. Nieraz karetka ma problem z dojazdem np. nie można odnaleźć adresu lub potrzebne są dodatkowe informacje. Odmowa podania tych danych może zostać zinterpretowana przez dyspozytora że nasz telefon to głupi żart.