PHP-Fusion Powered Website




Nawigacja
Aktualnie online
· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 1
· Najnowszy użytkownik: engi
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Wzywanie słuzb ratunkowych



Jak wzywamy pogotowie ratunkowe.





Co powinno zawierać zgłoszenie, gdy wzywamy pogotowie.

1. Dokładny adres z nazwą miejscowości.

Dlaczego ten punkt jest na pierwszym miejscu i jest aż tak ważny?

Często jest tak że ludzie dzwonią na pogotowie i mówią wszystko oprócz adresu gdzie ma pojechać zespół karetki i się rozłączają. Jeśli numer dzwoniącego się wyświetla to dyspozytor dzwoni i dowie się o dokładny adres, ale to wydłuża reakcje
i czas dojazdu karetki. A często o życiu czy śmierci decydują minuty.


2. Co się stało.

W krótki i rzeczowy sposób powiedz co się stało np. wypadek samochodowy, upadek z wysokości itp.


3. Ilość osób poszkodowanych.

Od tej informacji zależny ile przyjedzie zespołów ratowniczych. Przyjmuje się ze jeden zespól pogotowia ratunkowego zajmuje się jednym pacjentem.
Przy zdarzeniach z kilkorgiem poszkodowanych wysyłanych kilka karetek naraz
i wszyscy otrzymują od razu pomoc.

4. Stan poszkodowanego.

Informacja o stanie poszkodowanego może się okazać bardzo istotna. Dyspozytor wie jak wyposażona karetkę ma wysłać. Np. przy zatrzymaniu krążenia wysyła się tzw S (karetkę specjalistyczną) do wypadków komunikacyjnych wysyła się karetkę podstawową "P". Taka informacja przydaje się również przy decyzji jaki zespól ma przyjechać czy sami ratownicy czy zespół z lekarzem.

5. Nazwisko i telefon.

Koniecznie podaj swoje nazwisko i nr telefonu. Nieraz karetka ma problem
z dojazdem np. nie można odnaleźć adresu lub potrzebne są dodatkowe informacje. Odmowa podania tych danych może zostać zinterpretowana przez dyspozytora że nasz telefon to głupi żart.


Nigdy nie odkładaj pierwszy telefonu.

Dyspozytor może mieć dodatkowe pytania.