Pierwsza animacja, jaką wykonasz na zajęciach będzie przedstawiać patyczaka machającego ręką.
W zadaniu wykorzystasz postać, która jest widoczna po uruchomieniu programu.
Utwórz nowy projekt – kliknij „ Plik ”, a następnie „ Nowy ”.
Ustaw patyczaka w pozycji, w której ma rozpocząć ruch ręką.
W tym celu chwyć kursorem czerwony punkt znajdujący się w miejscu jego dłoni i przesuń go do góry.
Po ustawieniu wyjściowej pozycji postaci kliknij przycisk „ Dodaj Klatkę ”.
W górnej części okna programu pojawi się wówczas podgląd pierwszego obrazu, który zostanie wykorzystany w animacji.
Teraz chwyć kursorem ten sam czerwony punkt na ręce patyczaka i nieznacznie przesuń go do góry.
Po zmianie pozycji przedramienia pojawi się szarym ślad, który oznacza ostatnie ułożenie tej części postaci.
Dzięki niemu łatwiej jest ustawić nową pozycję danego fragmentu patyczaka.
Gdy już ustawisz nowe położenie przedramienia postaci, dodaj drugą klatkę.
W podobny sposób twórz i dodawaj kolejne klatki.
Powtarzaj te czynności aż do momentu, gdy przedramię znajdzie się w położeniu równoległym do tułowia.